Kako se arhitekti industrijskih zgradb in distribucijskih centrov pripravljajo na “polmetrsko dobo”? “Resnična rešitev za otešitev koronavirusa je samo ena, in sicer tovarna brez ljudi. Robot ne more biti nosilec koronavirusa. To je seveda lepo zasnovano, vendar tega ni mogoče uresničiti,” pravi arhitekt Herman Bessels, eden izmed Besselskih arhitektov in inženirjev iz Twello. V tem prispevku daje sektorju nekaj napotkov.
“Lahko pa znatno zmanjšamo število zaposlenih, ki delajo v distribuciji. Oglejte si nedavno izvedene DC številnih verig supermarketov, kjer v primerjavi s prvotnimi razmerami dela le 30% osebja. HSF je v zadnjem času prav tako naredil pomembne korake s prehodom iz ročnega sortirnega centra na popolnoma brezstični avtomatski sistem. To je v proizvodnih okoljih težje, vendar je dovolj prostora za to”, pravi Herman.
Brez nosilca = brez koronavirusa
“Koronavirus ni miška ali mušica, ki bi se lahko samostojno gibal. Za prenos virusa je potreben nosilec. Tako imenovani aerosoli ali delci vlage, na katere se lahko primejo. Če ni nosilca, ni korone. Izparilniki in oprema za pripravo zraka so glavni vir težav. Na plaži v svežem morskem vetriču je možnost okužbe s koronavirusom enaka nič. V šotoru na plaži brez prezračevanja so prisotne vse sestavine za širjenje”, pojasnjuje Herman.
“Prezračevalec zraka, ki zgolj kroži v istem prostoru, je čudovit distributer koronavirusa. V ohlajenih okoljih je možna 100-odstotna osvežitev zraka z enoto za rekuperacijo toplote, čeprav to zahteva večjo naložbo. Na osvežitev v hladilnici lahko pozabite. To bi porabilo izredno veliko energije”, pravi arhitekt. Dezinfekcija z UV in dodatnimi filtri zagotovo ponuja možnosti. »Različica je razkuževanje z ioni OH. Nocotech je tak sistem, ki dobro deluje, vendar tudi drago stane. Izhodišče mora biti, da je podjetje vsako jutro 100% brez prisotnosti koronavirusa, to pa lahko storimo tudi z dezinfekcijo znotraj in v uparjalnikih, zračnih kanalih ter v razpokah in luknjah.”
Chauffeurstoilet bij de expeditie
“Testiramo vsakogar, kaj pa naj naredimo z prevozniki, še posebej s tujimi prevozniki, ki po štiri dni preživijo na poti in obiskujejo vse možne sanitarne prostore – bodisi zaprti prostori ali ne”, se sprašuje Herman. »Morali bi nujno zgraditi določena stranišča posebej za prevoznike na počivališčih. Tovrstna stranišča smo že leta vključevali v načrte. Če stranišča ni na voljo, gredo ljudje drugam, tudi med tovornjaki. Niso ljudje zmotni, temveč organizacija, ki jim tega ne ponuja.”
Bivanje delavcev migrantov
“Bivanje delovnih migrantov je samo po sebi vprašanje. Po eni strani je potreba po primernih stanovanjih, po drugi strani pa migrant raje izbere možnost, da prihrani čim več denarja. Morali bomo narediti premik v smeri ponudbe stanovanj, sicer pri tem ostaja vprašanje: kaj s tem rešimo in kakšna je želja. Trenutno obstajajo projekti, v katere je vključen tudi Bessels. Vprašanje je, kako lahko te ljudi na uspešen način popolnoma prilagodimo. Težava je v tem, da je nizka cena obratovalnih stroškov primerna kakovosti samega stanovanja. Če želimo nadaljevati s takšnimi rešitvami, bo vlada morala priskrbeti subvencije, da bo sploh mogoče uresničiti tovrstne premike.”
Sanitariji
»Po našem mnenju je vredno raziskati povišano, prenovljeno školjčasto stranišče, ki nam omogoča, da gremo na stranišče brez stika – in kjer nam lahko brez strahu ključi od avtomobila padejo na tla. Kaj si naj mislimo o kljukah na vratih, na primer v operacijskih dvoranah, ki jih odpiramo s komolcem – v katerih smo pravkar kihnili … «
www.bessels.com Vir: © AGF.nl