Dejavnost proizvajalcev mesa po Severni Ameriki še naprej povzroča nemir, saj nekateri predelovalci v večjih podjetjih, kot sta Tyson in JBS, še naprej obratujejo. Nenehne borbe med proizvajalci v industriji embalaže mesnih proizvodov nedvomno vplivajo na zaupanje potrošnikov, pravi GlobalData, vodilno podjetje za podatke in analitiko.
Po najnovejših napovedih podjetja, sicer prilagojenih zaradi COVID-19, bo svetovni trg mesa do konca leta 2020 dosegel 1,3 miljard USD, kar kaže na 5,3% padec v primerjavi z letom prej. To je močno v nasprotju s pričakovano rastjo podjetja, ki je bila predvidena pred pandemijo. Pred koronavirusom naj bi svetovna mesna industrija do leta 2020 letno rasla za 2,6% in dosegla vrednost 1,4 miljard USD.
Carmen Bryan, potrošniška analitičarka pri GlobalData: “Meso je osnovno živilo v številnih kulturah po svetu, zato je upad globalne rasti posledica trenutne negotovosti in ovir v ponudbi iz zalogah, ki vplivajo na številne trge. Čeprav se bo proizvodnja dolgoročno gledano stabilizirala, je popolno okrevanje do ravni pred COVID-19 malo verjetno.”
COVID-19 naj bi izviral iz tržnice v Wuhanu na Kitajskem. Posledično so se v ospredju znašle živalske bolezni, ki bodo vplivale na nakupne navade potrošnikov, zlasti v zvezi z dobavo in distribucijo izdelkov na osnovi mesa. Zlasti 85% potrošnikov po vsem svetu je močno podvrženih sami zanesljivosti izdelkov ali storitve.
Bryan nadaljuje: “Povpraševanje potrošnikov po preglednih in čistih načinov delovanja je v zadnjih letih dobilo velik zagon in povzroča veliko pomembnih sprememb na skoraj vseh FMCG trgih. Takšna kriza bo verjetno vplivala na mesni sektor preko povpraševanja potrošnikov, zlasti ker zadeva javno zdravje in varnost”.
Poleg tega, je od izbruha virusa 44% različnih kandidatov iz vsega sveta priznalo, da nimajo zaupanja v izdelke, ki trenutno prihajajo iz Kitajske ali so uvoženi iz Kitajske. Mesni izdelki, kateri se uvažajo iz ZDA bi lahko sledili podobnemu trendu, če sedanja kriza in stopnja kontaminacije ne bi bili ublaženi.
Bryan dodaja: “Hitro širjenje kontaminacije, ki je vedno pogosteje razvidna v mesnopredelovalnih podjetji, skupaj z očitno nezmožnostjo proizvajalcev, da se le ta kontrolira, se odraža v trenutni zaskrbljenosti o bolezni povezane z mesom in embaliranja tovrstnih izdelkov. Posledično se nekateri potrošniki vsaj med karanteno ne odločajo za nakup mesnih izdelkov. Nevarnost tega je, da bi lahko, če se ti izzivi nadaljujejo, privedli do novega nakupnega vedenja, pri čemer bi se potrošniki vedno bolj usmerjali k alternativnim mesnim izdelkom in se jih dolgoročno držali”.
Vir: © GlobalData